FAQ
Ofte stillede spørgsmål:
-
Produktfoto
Produktfoto?
Vi bruger altid fotos der er er mest muligt repræsentative for vores produkter, derfor vil man ofte se at samme foto brugt på flere forskellige produkter og brands.
Det vil altid være gjort i tråd med at valgte billede skal yde pågældende vare retfærdighed. -
Varedeklaration
Varedeklaration
Som forbruger hos MrBeef.dk kan du altid se relevant deklaration på det enkelte produkter i webshoppen, herunder næringsdeklaration, holdbarhed og oplysninger om allergener mm. Har du spørgsmål hertil, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice.
Visningen af varedeklarartionen på webshoppen fremvises via et online script. Den kan derfor opleves forskelligt afhængig af hvilken type enhed webshoppen er tilgået fra. Vi kan derfor ikke garanterer at varedeklarationen vises 100% optimalt på alle typer enheder.
MrBeef.dk kan hellere ikke gøres ansvarlig for fejlvisninger på eksterne links.OBS: Derfor er varedeklarartion på vores egen påsatte labels til enhver tid er gældende, uanset hvad der står på webshoppen.
-
Wagyu Graduering
Wagyu graduering?
Wagyu gradueres ved at slagterierne åbner dyrene et helt specifikt sted på kroppen.
Den marmorering de ser på det specifikke sted er den marmorering de tildeler hele dyret uanset hvor meget eller hvor lidt marmorering de ser i de andre stykker fra samme dyr. -
Beregning af kilo priser
Vægt på kødet og beregning af kg priser
Man skal påregne at vægten på hele kødstykker kan afvige fra det oplyste.
Vægtafvigelser fra 0-100 gram refunderes ikke.Viste kg priser beregnes altid ud fra højeste vægtinterval dvs. når man vælger et stykke kød på 3,100 - 3,200 gr. er kg prisen beregnet ud fra 3,200 gr.
Årsagen til dette er vi kun kan oprette varerne i 100 grams intervaller og prisen afrundes op/ned til nærmeste hele krone.
Refusioner vedrørende vægtafvigelser køres altid i dagene efter en levering.
-
Hvordan transporteres kødet
Hvordan transporteres kødet?
Din bestilling pakkes i flamingokasser med vakuumpakket isblokke, det sikrer produktets holdbarhed og kvalitet hele vejen ud til din dør.
Vi garanterer, at kødet kan holde sig afkølet frem til kl. 20.00 på leveringsdagen.
Din pakke sendes med Xpressen.dk
-
Kan jeg ændre leveringsdato
Kan jeg ændre leveringsdato?
Ønsker du at ændre leveringsdatoen efter du har bestilt, så bedes du kontakte os hurtigst muligt på:
info@MrBeef.dk eller tlf. +45 70 555 365 og vi vil være behjælpelige med ændringen.
-
Er kødet GMO og hormon frit
Er kødet GMO og hormon frit?
Ja vi ønsker ikke at forhandle kød, hvor dyrene har fået hormoner eller GMO foder.
-
Der mangler noget i min ordre
Mangler og pakkefejl
Hvis du opdager pakkefejl eller mangler i en leveret ordre, så er det vigtigt at du retter henvendelse til os hurtigts muligt.
Det vil samtidigt hjælpe os rigtigt meget, hvis du tager et foto af hele ordrens indhold og sender fotoet til os sammen med dit ordre nr. til info@MrBeef.dkVi vil herefter gennemgå vores videooptagelser fra pakkelinjen, herefter kan vi med 100% nøjagtighed se hvor fejlen ligger og yde dig den bedste service.
Vores pakkeri er 100% videoovervåget og vi filmer alt, lige fra dine varer bliver indvejet og pakket i flamigokasser, til din ordre bliver forsejlet og afhentet af fragtfirmaet. -
Er produktanmeldelserne ægte
Er produktanmeldelserne ægte?
Ja, de er 100 % ægte og ærlige, både positive og negative anmeldelser, og alle er skrevet af rigtige mennensker - både bekræftede kunder og ikke-bekræftede brugere af Mrbeef.dk.
Det er vigtigt for os at præcisere, at ALLE anmeldelser automatisk bliver offentliggjort, og vi har valgt en anerkendt anmeldelsesplatform til formålet, således vi opnår en høj grad af gennemsigtighed og troværdighed. Vi henviser til udbyderens mest stillede forbrugerspørgsmål.
I de fleste tilfælde bliver anmeldelser offentliggjort med det samme, og andre gange kan systemet markere en anmeldelse til gennemgang f.eks. som spam, falsk, hårdt sprogbrug eller anden årsag. Er en anmeldelse markeret til gennemgang, har vi 14 dage til at reagere og løse en eventuel udfordring, hvorefter systemet automatisk vil offentliggøre anmeldelsen i sin originale og fulde ordlyd. Dette kan vi ikke manipulere eller snyde med.
Platformen stiller nogle gennerelle krav til anmeldelser for at de kan blive offentliggjort med det samme:
- Du er en verificeret kunde i en virksomhed med købsbevis
- Din anmeldelse indeholder ikke bandeord eller andet anstødeligt indhold
- Din anmeldelse indeholder ikke navne på enkeltpersoner i en bestemt virksomhed
- Din anmeldelse er faktuel korrekt
Se også vores offentlige virksomhedsprofil her, hvor alle anmeldelserne er offentliggjort.
Hvis du er i tvivl om gyldigheden af en anmeldelse, der er synlig på REVIEWS.IO, skal du sende en e-mail til platformens modereringsteam på support@reviews.io, og de vil på baggrund heraf foretage en fuldstændig og upartisk undersøgelse.
-
Hvad er holdbarheden på kødet
Hvad er holdbarheden på kødet?
Holdbarheden på vores produkter, kan ses på alle produkter i shoppen under fanen Varedeklaration.
• Kølevarer gives 1-14 dage i holdbarhed.
• Frostvarer gives op til 12 mdr. i holdbarhed.
• Frostvarer der sendes til optøning givers 1-5 dage i holdbahed.
• Du skal ALTID ompakke dit kød inden du fryser en vare ind.
• Vi tager IKKE imod reklamationer på varer som er indfrosset i original emballage
• Vi anbefaler ikke at opbevare kødet i køleskab mere end et døgn efter vakuum er brudt.
• Følger du ikke disse anbefalinger, kan vi ikke hjælpe i tilfælde af reklamation.
OBS: Dog er vores egen påsatte labels til enhver tid er gældende, uanset hvad der står på shoppen og original labels fra fabrikanten.
-
Der er synlig brud på kølekassen
Der er synlig brud på kølekassen?
Hvis du modtaget en kølekasse hvor kølekæden er brudt pga. transportskade, så bedes du gøre Xpressen opmærksom på det ved modtagelesen og samtidigt kontakte os hurtigst muligt.
OBS: tag meget gerne et par foto af skaden og send det til os.
-
Hvordan er fødevaresikkerheden
Hvordan er fødevaresikkerheden?
Boksenes evne til at holde det ferske kød afkølet, bliver jævnligt kontrolleret med højteknologisk måleudstyr.
Det er en kontrol, der udføres i samråd med fødevaremyndighederne, som sørger for at fødevaresikkerheden altid er i helt top. -
Kan varen leveres på mit arbejde
Kan varen leveres på mit arbejde?
Ja, vi sender gerne din bestilling til dig på dit arbejde.
Vi følger altid dine leveringsanvisninger, søg dog for at din arbejdsgiver er indforstået med det - så pakken ikke bliver nægtet modtaget.
-
Hvordan laver jeg en reklamation
Hvordan laver jeg en reklamation?
En reklamation skal ske på korrekt vis dvs. telefonisk (70 555 365) eller mail (info@mrbeef.dk), reklamationer modtages IKKE via. SMS, Facebook og andre sociale medier.
Hvis du ønsker at oprette en reklamationssag KLIK HER
-
Kan jeg ændre min leveringsadresse
Kan jeg ændre min leveringsadresse?
Ønsker du at ændre leverings adressen efter du har bestilt, så bedes du kontakte os hurtigst muligt på:
info@MrBeef.dk eller tlf. +45 70 555 365 og vi vil være behjælpelige med ændringen.
-
Handelsbetingelser og privatlivspolitik
-
Jeg er ikke hjemme, når leveringen sker
Jeg er ikke hjemme, når leveringen sker?
Du behøver ikke rydde hele din kalender for at modtage varer.
Når Xpressen leverer pakken fra MrBeef.dk, så følges dine leveringsanvisninger.
Oftest vil kassen blive stillet foran din hoveddør, medmindre andet er oplyst. Xpressen tager under ingen omstændigheder pakken med retur.Vi leverer naturligvis også til jer, der bor i aflåste opgange, Xpressen vil i så tilfælde ringe på din dør og er du ikke hjemme, vil Xpressen kontakte dine naboer for at få adgang til opgangen.
I sjældne tilfælde lykkes det ikke at komme ind, her vil Xpressen kontakte dig på dit oplyste telefonnummer og lave en leveringsaftale.
-
Hvad skal jeg gøre med flamingokassen
Hvad skal jeg gøre med flamingokassen?
Vi modtager ikke flamingokasser retur, grundet hygiejniske årsager.
Kølekassen er dermed din ejendom, hvorfor du kan gøre med den som du vil.
Rigtig mange af vores kunder bruger den til at opbevare grøntsager, blomsterløg eller andet.
-
Kan jeg bestille flere måneder i forvejen
Kan jeg bestille flere måneder i forvejen?
Vores shop-system er programmeret så du altid kan bestille 3 uger ud i fremtiden
Du skal dog være opmærksom på at vi ofte kører tilbud på varepartier, hvor holdbarheden kan være kortere end din ønsket leveringsdato.I tilfælde af konflik med datoen mm, kontakter vi dig.
Ønsker du at lave bestilling længere ude i fremtiden end de 3 uger, så skal vi tages med på råd og du bedes kontakte os på:
info@MrBeef.dk eller tlf. +45 70 555 365 og vi vil være dig behjælpelige. -
Har I en butik hvor jeg kan komme og handle
Har I en butik hvor jeg kan komme og handle?
Nej, vi har ingen decideret butik og alt handel på MrBeef.dk forgår online.
Herefter kan du i checkout vælge, om du ønsker at få varen leveret eller selv afhente i Ringkøbing. -
Vægten stemmer ikke overens med det bestilte
Vægten stemmer ikke overens med det bestilte?
Vi gør, hvad vi kan for at vægten er så præcis som muligt på alle vores produkter.
Ved mindre vægtafvigelser, nedjusterer vi automatisk prisen din ordre og altid ud fra gældende kg pris.
Ved større vægtafvigelser kontakter vi dig altid telefonisk, inden vi pakker din ordre. -
Hvorfor sidder der så meget afpuds på mit kød
Hvorfor sidder der så meget afpuds på mit kød?
Hos os køber du hele stykker kød som de kommer til os fra slagterierne og til markedets bedste priser.
Vi betaler samme kilopris, uanset hvor meget eller lidt afpuds der sidder på en given vare.Vi yder derfor INGEN form for refusion i forbindelse med afpuds.
Især de amerikanske og australske slagterier, lader en del fedt sidde på varen.
Det er bla. med til at beskytte varen under den lange modning under transporten.Hvis man ønsker at købe luksus kød til engrospriser, så er afpuds en del af pakken.
-
Kødet lugter ikke som det jeg køber i supermarkedet
Kødet lugter ikke som det jeg køber i supermarkedet?
Meget af vores kød kommer fra USA, Australien samt andre fjerntliggende lande. Her benyttes metoden vakuummodning ved 0-1 gr. og kødet er ofte flere måneder undervejs.
Det kan afgive en særlig duft ved brydning af vakuum. Duften skal fortage sig inden for 5-10 minutter, ellers skal du kontakte os øjeblikkeligt.